Från ett ättiksdoftande kök i Moskva

Igår började tvåveckorsnedräkningen. Om mindre än två veckor är jag i Sverige igen. Helt knäppt är det. Glad att jag än så länge är här när vartenda blogginlägg, statusuppdatering och Skypekonversation handlar om de där regnvädren i de tio plusgraderna. Här, två flygtimmar österut, skiner solen. Åskvädren kommer ganska frekvent men överlag har det varit fantastiskt vackert de senaste månaderna. 

Nu stökar vi i köket inför midsommarfirandet. Jag har lagt in sill med rödlök och pepparkorn och förberett för en omgång skärgårdssill. En burk senapssill fixade vi på IKEA för några veckor sedan. Resultatet ska bli spännande att smaka, eftersom i princip all sill här är inlagd olja. Har gjort mitt bästa för att bli av med den. Annars jobbar jag på fler spännande smakkombinationer som får vänta tills jag kommer tillbaka till den svenska, oljefria sillen. 

Har blivit med Instagram också. elinmaries kan ni följa mig på. Mycket matbilder där också men även en och annan skymt av ett solbadande Moskva i all sin skönhet.

One thought on “Från ett ättiksdoftande kök i Moskva

Kommentera

