Att göra eller inte göra

Detta med ledighet alltså. Blir ju helt knäpp. Tänker ibland att jag borde åkt tillbaka till Sverige för längesen. Speciellt de där mulna dagarna som tillbringas i sängen med datorn i knät. Men så kommer solen och allt blir vackert igen. Jag är ju, trots min tendens att bli så rastlös att jag deppar ihop, ganska lättroad och vandrar gärna omkring planlöst en hel dag. Staden slutar aldrig att överraska och hur långt man än går upptäcker man alltid nya saker (ett argument som visserligen kan föras om vad som helst, typ en skog, men mitt arv som storstadsbarn säger att jag behöver tät bebyggelse för att bli underhållen. Ska jobba på det när jag är tillbaka i Uppsala).

I lördags nådde jag någon slags peak, började planera massor av utflykter och drog till sist med mig Anna-Maja ut. Vi kom inte längre än till nästa metrostation men det var en fin eftermiddag. En bänk i en park med en öl och lite rökt ost. Åka kräfta.

Image

Den kvällen började i Маякs vackra lokaler för att sedan dansas genom halva Moskva och avslutas med en solig morgonpromenad. Sedan dess ar jag varit på dinosaurieutställning, tittat på fotboll (jag vet, förstår inte heller hur det hände) och kollat x antal Buffy-avsnitt. Nu ut i den stora staden!

Kommentera

