Är det söndagsångest?

Bokade precis en enkelbiljett från Moskva. Nu gör det ont i bröstet och gråten bränner någonstans bakom ögonen.

Det är helt vindstilla utanför fönstret. Lönnens täta lövverk, den beige tegelfasaden på andra sidan gården och så de gråa tunga molnen med en sol som trots allt tränger sig fram där bakom. Fy tusan vad det är vackert här i vårt Moskva.

Medan jag skriver blåser det upp och regnet piskar återigen plåttaken på femvåningshusen. Ångesten av att tillbringa i princip hela sommarlovets första vecka inomhus blandas med njutningen av att bara sitta här på världens bästa kökssoffa i det fyrkantiga köket med de trasiga tapeterna. Åh.

One thought on “Är det söndagsångest?

  1. Sv: Ja IBS är ju ett mycket vanligt problem i dagens samhälle och jag tror den ständiga stressen är en av orsakerna till varför det är så vanligt, så att undvika stress är bara bra för magen! Märker stor skillnad själv nu när jag stressar mindre och försöker ta det lugnt! Själv äter jag inte gluten alls och stoppar i mig probimage precis som du – de är toppen! Tack för tipsen iallafall 🙂

Kommentera

