En fredag

Fredag och fortfarande inte frisk men har haft en bra vecka, så vitt jag minns. De sista grammatikproven avklarade i en ständig växling mellan gassande solhetta och regnrusk. En av de där gassande dagarna, i onsdags om jag minns rätt, var vi på karriärmässa med svenska företag. Kommer förmodligen aldrig göra karriär på Oriflame, Ericsson eller Tele2 men det var intressant att prata praktik med svenska ambassaden och extrajobb på svenska skolan i Moskva. På köpet bytte jag telefonnummer med två übersöta ryska tjejer som pluggar svenska.

Idag är vädret i något slags mellanläge. 20 grader och mulet. Har tillbringat förmiddagen i världens bästa kössoffa, snorat och hostat och funderat på att lägga mig i sängen och kolla på film. Egentligen kanske jag borde ta mig varje möjlighet att vara ensam hemma nu när vi sedan igår inlett tio dagars konstant sverigbesök. Tror ändå att jag ska slänga på mig lite kläder, kanske åka in till stan, sätta mig och plugga någonstans.

Det var nog det vettigaste jag hade att säga i min förkylningsdimma. Hoppas ni mår bra.

One thought on “En fredag

Kommentera

