Om vad jag gjorde för ett tag sen.

Jag promenerade till Prospekt Mira efter skolan. Det var soligt. Jag letade efter en brevlåda för att skicka ett mycket försenat brev till pappa. Hittade ingen brevlåda. Tog tunnelbanan till mitt älskade Babusjkinskaja. Gick upp i korsningen med de tre köpcentren, bestämde mig för att kolla in det jag hittills inte varit i. Visade sig vara en saluhall. Bra där.

Gick hem. Åt en bakelse jag köpt på vägen hem, drack ett glas vitt vin. Som om jag varit i Paris. Kunde åkt tillbaka in till stan och druckit öl med mina klasskamrater. Stannade hemma istället. Världens bästa fredagskväll. Kakor, vin, Anna-Maja i vårt lilla kök. Vi skrev novell, lyssnade på musik, pratade och drömde.

Sedan var det vår. Säkert fyra plusgrader. Sol. Bytte kängorna mot vita Ecco-skor, vinterjackan mot kavaj. Shoppade loss i skobutiken ett par kvarter härifrån. Ett besök på vår lokala second hand-butik. Ytterligare en eftermiddag i köket, en eftermiddag och en kväll av eufori bland grammatikläxor, musikupptäckter, prickiga sjalar och napoleontårta. Sen färgade vi håret på varandra.

Det kanske var för bra för att vara sant. Dagen efter ville sig ingenting. Skulle ha åkt iväg och hållit i en svensklektion, stannade hemma istället. Fick vara för mig själv en stund och det blev lite lättare att andas.Image

3 thoughts on “Om vad jag gjorde för ett tag sen.

  1. Oh, btw, Bantelwoun är ett av mina, Marsons, smeknamn. Den bloggen som länkas är min otroligt gamla blogg som jag valt att ha kvar för att det är så hilarious att läsa igenom ibland. Så om du har lust så kan du läsa nåt inlägg där, bara för skojs skull. Jag var fett emo. 😛

Kommentera

